Jump to content
When you buy through links on our site, we may earn an affiliate commission.
  • Current Donation Goals

Norwegian service?


Major_Error

Recommended Posts

Hei,

I am also looking for a Oslo watch maker that can service my watches. :)

I have not yet asked the watch service shop in Tordenskjoldsgate right next to Raadhuset.

It seems to be a generic / "no brand" watch service shop with a man in his 60's servicing all kinds of watches.

Let's keep each other informed..!

Bjorn

Link to comment
Share on other sites

My colleague bought a Carrera that needed a check after its arrival. This went to an abandoned watchmaker in Storgaten. Across the street of SpaceWorld by Oslo City, (City? Oslo is a town!). This store did at this time contain a travel agency. But out of the smoke from the back door; the watch maker came! Boooh!

I visited this shop on Thursday. Unfortunately; closed down! Nothing left! Just an empty room.

Let us check out what we can find!

PH 8-)

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

It is not often you are in need of service on reps. I have some, and there are only once I have been in need. I am still looking around, when I have the time. My best advice for you, at this time, is to look around when you are in town. Unfortunately there are fewer and fewer watchmakers around. Replacing battery is the most heavy work.

I had a battery replacement on my Tissot T-Touch. I had to adjust it my self!

Keep your eyes open, you too! Then there are more of us looking!

8-)

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • 5 weeks later...

Hei. Leverte min første rep til en lokal urforhandler/urmaker i Trondheim for noen år siden, for å få justert lenken. jeg hadde ikke peiling selv, men fant siden ut at det var temmelig enkelt, med en miniatyr-skrutrekker. Dette var en SuperOcean, med skrudd lenke. Verre med Omega og TAG, som har stort sett bare pinnelås i lenkene sine. De må man kanskje til urmaker for å justere, men det er mulig å utføre selv, med litt ekstra verktøy.

Urmakeren påsto at skruene satt fast og han fikk ikke justert den. Foreslo å levere den der jeg hadde kjøpt den, men i min villfarelse (jeg var sylfersk på området) sa jeg rett ut at dette var en replica og at den ikke var kjøpt der han trodde (vi har en Breitling forhandler i Trh). Skulle vel heller sagt at jeg hadde kjøpt den i utlandet eller noe. Så ikke ut som han skjønte at det var en rep med det samme. Jeg sa også at det er et sveitsisk urverk i den, og hvor mye jeg hadde betalt (350USD), og han mente at det var vel temmelig lite sannsynlig og at jeg nok hadde betalt alt for mye for en klokke som ville slutte å virke etter en liten stund.

åpnet selv opp klokka for en tid tilbake, og det er altså et ekte ETA 2836-2 urverk i den. Den har også gått "som en klokke" i over 3 og et halvt år, etter at jeg kjøpte den. Men etter så lang tid begynner den nå å sakke litt akterut, altså taper den litt for mange sekunder hvert døgn. Det blir slitsomt å drive å stille den frem. Hadde vært bedre om den gikk for fort. Det er nok tid for service av urverket snart, men jeg er også i villrede. Hvor??

Noen på forumet foreslår å sende den til "The Zigmeister" (en på forumet som fikser ur for medlemmer her), men det er visst i Tyskland eller østerike. Kanskje ikke helt trygt å sende over landegrensene, frakt er også dyrt.

Så hjelp: noen gode gamle, urmakere i Norge, uten fordommer?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...
Please Sign In or Sign Up